Všichni žáci 9. tříd si pro tento den připravili pro své mladší spolužáky z 1. tříd 13 stanovišť inspirovaných různými literárními autory a jejich známými díly. Každé stanoviště nabídlo prvňáčkům jiný úkol – např. někde museli plnit čtenářské hádanky a přesmyčky, přečíst úryvek z knihy, poskládat rozstříhané obrázky hlavních hrdinů, vymyslet rým či pokračování čtené ukázky, aktivně se zapojit do hrané scénky nebo si vyzkoušet zadané pohybové výzvy s literárními tématy.
Deváťáci při přípravě prokázali velkou dávku kreativity, samostatnosti a týmové spolupráce. Sami vyráběli pomůcky, připravovali úkoly a v den akce vedli jednotlivá stanoviště s trpělivostí, vtipem a ochotou.
Celé dopoledne se neslo v přátelské a radostné atmosféře. Prvňáčci si akci velmi užili, byli nadšení z kreativních úkolů a neobvyklého způsobu „čtení v pohybu“. Projekt se vydařil a ukázal, že když starší žáci dostanou důvěru a prostor pro tvořivost, dokážou připravit smysluplnou a obohacující akci pro své mladší spolužáky.
Prvňáčci o akci napsali:
„Deváťáci, děkujeme. Byli jste báječní a měli jste super hry.“
„Moc děkujeme, budeme se těšit na příště.“
„Vodové pistolky byly báječné, moc jsme si to užili!“
„Moc se mi líbilo strašidlo Sušinka.“
„Medvídku Pú, byl jsi skvělý!“
„My fotbalisti jsme ocenili fotbal u Broučků.“
„Líbilo se nám malování na kamínek.“ aj.
Deváťáci o akci napsali:
„Myslím si, že se akce povedla. Děti to očividně bavilo a deváťáky celkem taky. Bylo zajímavé ty malé děti potkat.“
„Bylo super, že jsme byli všichni venku na hřišti a že jsme se i jako starší museli na ten nějaký čas vypořádat s prvňáky. Myslím si, že v dnešní době je to přínosné a celkově i zábavné. Když chvíli ty děti posloucháte, tak se i zasmějete a leccos dozvíte.“
„Líbilo se mi, že tohle bude jiné, nová zkušenost a zároveň zábava pro obě strany.“
„Strašně se mi líbilo to, že se ti nejstarší spojili s těmi nejmladšími. Bylo hezké vidět prvňáky zapojit smysly a fantazii.“
„Nikdy jsem nic podobného nedělala a určitě to byla fajn zkušenost.“
„Tento projekt se mi líbil, klidně bych ho znova opakovala. Líbila se mi práce s prvňáčky.“
„Celý nápad projektu se mi moc zamlouval. Bylo by fajn z toho udělat tradici.“
„Tento projekt mě velmi bavil, protože mám celkově ráda děti a myslím si, že to bylo sranda nejen pro nás ale i pro prvňáčky.“
„Projekt se mi velice líbil, protože mi umožnil zavzpomínat na dny, kdy jsme byli také prvňáci, a na zážitky, které jsme prožili.“
„Bylo to super a myslím si, že by se to mělo dělat každý rok.“
„Projekt mě docela bavil, bylo to lepší, než jsem čekal.“
„Cením si toho, že jsme naše prvňáky mohli poznat a vůbec mít možnost si zkusit něco opravdu nového.“ aj.
Na závěr patří poděkování zvláště vedení školy za finanční podporu celého projektu a poskytnutí areálu sportoviště, dále žákům 9. tříd za přípravu a realizaci stanovišť, prvňáčkům za velké nasazení při plnění všech úkolů a v neposlední řadě i všem učitelům, kteří se na projektu podíleli.