Předvánoční týden zahájily čtvrté ročníky naší školy netradičně – společným školním projektem, který propojil učení, kreativitu i spolupráci napříč celým ročníkem. Děti pracovaly ve smíšených skupinách, aby se lépe poznaly mimo své kmenové třídy a vyzkoušely si spolupráci s novými spolužáky.
Jedna skupina se ponořila do světa finanční gramotnosti. Žáci si založili vlastní cestovní kancelář, ve které plánovali a nabízeli adventní zájezdy do různých koutů světa. Přemýšleli nad rozpočtem, cenami, propagací i tím, co by jejich nabídka mohla zákazníkům přinést. Zábavnou formou si tak vyzkoušeli základy hospodaření s penězi i týmovou práci.
Další skupina se věnovala tvoření s moderními technologiemi. Pomocí 3D per si děti navrhovaly a vytvářely vánoční stromečky. Práce vyžadovala trpělivost, představivost a vzájemnou pomoc, ale výsledkem byly originální výrobky, které krásně navodily vánoční atmosféru.
Poslední skupina zapojila fantazii i digitální dovednosti a za pomoci umělé inteligence tvořila novou vánoční koledu. Žáci společně vymýšleli text, melodii i téma písně a přemýšleli o tom, jak mohou moderní technologie pomáhat při kreativní tvorbě.
Celý projekt měl nejen vzdělávací, ale i společenský rozměr. Cílem bylo promísit jednotlivé třídní kolektivy, posílit vzájemné vztahy a podpořit spolupráci. Předvánoční projektový týden se vydařil a dětem přinesl nové zkušenosti i radost z tvoření.